SPECIALŪS REIKALAVIMAI VIETINIO ŪKIO IR TURTO VALDYMO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities ekonomikos krypties ar technologijos mokslų studijų srities statybos inžinerijos krypties išsilavinimą;
būti susipažinęs ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos, Valstybės tarnybos, Viešojo administravimo, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo, Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti, Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės ir Savivaldybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą, valstybės paramą asmenims (šeimoms) būstui įsigyti ar išsinuomoti socialinį būstą, daugiabučių namų administravimą, bendrijų steigimą, taip pat Savivaldybės institucijų teisės aktais, Administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais, vyriausiojo specialisto pareigybės aprašymu;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo tvarką, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
mokėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
VIETINIO ŪKIO IR TURTO VALDYMO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
Vyriausiojo specialisto pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
pagal Skyriaus kompetenciją koordinuoja gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdymo organų, Savivaldybės paskirtų administratorių, kai butų ir kitų patalpų savininkai neįsteigia gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos arba nesudaro jungtinės veiklos sutarties, taip pat, kai bendrija likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis, veiklos priežiūrą ir kontrolę:
rengia Savivaldybės tarybos sprendimų ir Administracijos direktoriaus įsakymų projektus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatų tvirtinimo, bendrosios nuosavybės administratorių skyrimo; dėl namo bendrosios nuosavybės administravimo ir namo techninės priežiūros tarifų nustatymo, dėl energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo ir kitais klausimais;
teikia informaciją ir metodinę pagalbą daugiabučių namų butų savininkų iniciatyvinėms grupėms ir padeda parengti dokumentus dėl daugiabučių namų savininkų bendrijų steigimo, daugiabučių namų modernizavimo, nagrinėja gyventojų prašymus, skundus ir pasiūlymus;
vykdo daugiabučių gyvenamųjų namų administratorių veiklos priežiūrą ir kontrolę;
kontroliuoja daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų valdymo organų veiklos priežiūrą;
teikia pasiūlymus dėl galiojančių Akmenės rajono savivaldybės būsto atnaujinimo (modernizavimo) programų peržiūrėjimo ir būsto atnaujinimo skatinimo;
įformina iš Savivaldybės biudžeto programų teikiamos paramos bendrijoms ir daugiabučių namų gyventojams, valdantiems namus jungtinės veiklos pagrindu, dokumentus;
koordinuoja įsisteigusioms bendrijoms bendrojo naudojimo objektų, sukauptų lėšų ir dokumentacijos perėmimą iš buvusio administratoriaus;
pagal nustatytą programą tvarko asmenų, turinčių teisę į socialinį būstą, sąrašus, teikia valstybės institucijoms nustatytas ataskaitas, organizuoja socialinio būsto skyrimo ir jo priežiūros komisijos posėdžių darbą, rengia teisės aktus dėl būsto skyrimo, nuomos sutarčių pratęsimo ir kitais klausimais;
koordinuoja šeimoms ir asmenims, turintiems teisę į Savivaldybės socialinį būstą ar jo sąlygų pagerinimą, valstybės paramos būstui įsigyti suteikimą (suteikiant būsto kreditą, mokant iš valstybės biudžeto lėšų būsto kredito draudimo įmokas ar jų dalį, teikiant subsidijas būsto kredito daliai apmokėti), socialinio būsto nuomą, apsikeitimą, papildomo ploto paskyrimą;
rengia Administracijos direktoriaus įsakymus dėl Savivaldybės gyvenamojo fondo nuomos sutarčių su fiziniais asmenimis sudarymo ir dokumentus dėl tokių sutarčių nutraukimo;
teisės aktų nustatyta tvarka pagal asmenų prašymus organizuoja Savivaldybės gyvenamųjų patalpų ir pagalbinio ūkio paskirties pastatų privatizavimą, tvarko dokumentaciją;
kontroliuoja, ar asmenys, gavę lengvatinį kreditą būstui įsigyti, turi teisę į papildomas lengvatas už suteiktą kreditą;
teikia pasiūlymus, išvadas ir rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų, sutarčių, kitų dokumentų projektus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą dėl Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio bei seniūnijų patikėjimo teise valdomo gyvenamojo fondo disponavimo, valdymo, perėmimo iš kitų asmenų ir pardavimo bei gyvenamųjų patalpų pirkimo klausimais;
tikrina Savivaldybės socialinio būsto nuomininkų teisę į socialinį būstą teisės aktų nustatyta tvarka, nuomininkams, nepateikusiems teisę i socialinį būstą pagrindžiančių dokumentų bei netekusiems teisės į socialinį būstą, siunčia įspėjimus dėl sutarties nutraukimo;
vykdo socialinio būsto nuomininkų gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčių mokėjimo stebėseną, dalyvauja išieškant įsiskolinimus;
rengia Savivaldybės tarybos sprendimus ir Administracijos direktoriaus įsakymus dėl socialinio būsto fondo sudarymo (statybos, pirkimo ir t. t.) tvarkos, būsto suteikimo tvarkos ir dėl savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio dydžio nustatymo bei kaupiamųjų lėšų panaudojimo, būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensavimo, socialinio būsto nuomos mokesčio nustatymo;
dalyvauja rengiant ES, valstybės ir Savivaldybės biudžetų lėšomis finansuojamus daugiabučių namų atnaujinimo ir socialinio būsto plėtros projektus;
organizuoja socialinių būstų pirkimo viešuosius aukcionus, rengia teisės aktų projektus dėl socialinio būsto remonto, gyvenamojo fondo pripažinimo netinkamu gyventi, jo nurašymo bei nugriovimo;
rengia užsakymus bei reikalingus dokumentus socialinio būsto (pastatų ir statinių) kadastriniams matavimams bei teisinei registracijai atlikti;
rengia dokumentus dėl bešeimininkių butų perdavimo valstybės nuosavybėn;
pagal savo kompetenciją rengia strateginius veiklos planus ir ataskaitas;
pagal kuruojamas sritis ir reikalavimus tvarko archyvinius dokumentus ir nustatyta tvarka perduoda juos į Savivaldybės administracijos archyvą;
dalyvauja Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuoti uždaviniai;
nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus socialinio būsto suteikimo, daugiabučių gyvenamųjų namų administravimo priežiūros ir kitais pagal vyriausiojo specialisto pareigybės funkcijas priskirtais klausimais, skatina daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų steigimą, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta informacija pagal kompetenciją;
vykdo įstatymais ir kitais teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais pavestas funkcijas bei kitus Administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai;
vykdydamas vyriausiojo specialisto pareigas ir kitus pavedimus gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų;
Skyriaus vyriausiojo specialisto, dirbančio turto valdymo srityje, ir vyriausiojo specialisto, dirbančio viešųjų paslaugų ir žemės nuomos mokesčių administravimo srityje, nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu) atlieka šių specialistų funkcijas;
vyriausiasis specialistas, atleidžiamas iš pareigų arba perkeliamas į kitas pareigas, privalo perduoti dokumentus, kurių užduotys dar neįvykdytos, nebaigtus spręsti klausimus ir turimas dokumentų bylas, informacinę ir kitą medžiagą specialistui, paskirtam į šias pareigas pagal Skyriaus vedėjo tvirtinamą aktą. Tuo atveju, kai nėra naujai paskirto specialisto, reikalai pagal aktą perduodami Skyriaus vedėjui