SPECIALŪS REIKALAVIMAI BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS PAREIGAS EINANČIAM BUHALTERIUI
Skyriaus buhalteris, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities vadybos ir verslo administravimo krypties (buhalterio arba finansininko profesinė kvalifikacija) arba ekonomikos mokslų studijų krypties (ekonomisto profesinė kvalifikacija) su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu išsilavinimą arba jam prilygintą išsilavinimą arba tos pačios krypties ir srities bei kvalifikacijos aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu arba jam prilygintą išsilavinimą;
būti susipažinęs ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą, finansinių ūkinių operacijų teisėtumą, taip pat rajono Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, direktoriaus įsakymais, susijusiais su atliekamu darbu, valstybės ir Europos Sąjungos ir kitų fondų teikiama parama ir šiuo pareigybės aprašymu;
išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, žinoti teisės aktų rengimo tvarką, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, teikti informaciją išvadoms rengti; sugebėti dirbti savarankiškai, planuoti ir organizuoti savo veiklą, kelti savo kvalifikaciją;
turėti kompiuterinio raštingumo įgūdžių ir žinių, mokėti dirbti kompiuteriu MS Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
žinoti darbuotojų saugos, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos dirbant kompiuteriu reikalavimus.
BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIO FUNKCIJOS
Šias pareigas einantis Skyriaus buhalteris vykdo šias funkcijas:
pagal savo kompetenciją siekia, kad būtų užtikrintas Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus ir Akmenės seniūnijos (toliau – Seniūnija) įsakymų įgyvendinimas;
pagal kompetenciją teikia informaciją atsakingiems specialistams, reikalingą Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus ir Seniūnijos seniūnų įsakymų projektams rengti;
pagal kompetenciją planuoja lėšų poreikį Seniūnijos ir Savivaldybės administracijos vykdomoms programoms pagal detaliausius požymius;
pagal kompetenciją Seniūnijai ir Savivaldybės administracijai planuojamą lėšų poreikį ir patvirtintus asignavimus suveda į Strateginio planavimo ir rodiklių informacinę sistemą;
pagal kompetenciją apskaitos informacinėje sistemoje registruoja patvirtintas Seniūnijos ir Savivaldybės administracijos programų sąmatas, teikia jas su priedais Skyriaus vedėjui;
pagal kompetenciją apskaitos informacinėje sistemoje tikslina Seniūnijos ir Savivaldybės administracijos programų sąmatas, sudaro pažymas – pranešimus apie biudžeto asignavimų pakeitimus;
tvarko:
Seniūnijos apskaitą (išskyrus darbo užmokestį):
projektų, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, valstybės ir Savivaldybės biudžetų ir kitų lėšų, apskaitą,
rinkliavų, nuomos mokesčio ir kitų pajamų apskaitą;
apskaitos informacinėje sistemoje pagal detaliausius požymius:
suveda ūkines operacijas (gaunamus, siunčiamus dokumentus, mokėjimo pavedimus, avansines apyskaitas ir kt.),
išrašo sąskaitas faktūras už komunalines paslaugas, ryšius ir kt. pagal sudarytas sutartis, kontroliuoja jų atsiskaitymą pagal sutartyje numatytas atsiskaitymo sąlygas,
registruoja iš debitorių gautas lėšas pagal Administracijos išrašytas sąskaitas faktūras patirtoms išlaidoms kompensuoti,
formuoja ir teikia finansuojančiai institucijai paraiškas lėšoms gauti,
rengia mokėjimo nurodymus bankams,
registruoja ir kontroliuoja išankstinius apmokėjimus,
pildo ilgalaikio ir biologinio turto apskaitos korteles,
skaičiuoja ilgalaikio turto nusidėvėjimą ir amortizaciją,
perkelia suformuotus dokumentus į bendrąjį žurnalą,
formuoja ir sutikrina asignavimų ir kasinių išlaidų knygą,
sudaro ir sutikrina Seniūnojos biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir teikia jį Skyriaus vedėjui,
sudaro ir sutikrina Seniūnijos finansinių ataskaitų rinkinio projektą ir teikia jį Skyriaus vedėjui,
kontroliuoja biudžeto išlaidų sąmatų vykdymą ir esant būtinybei ruošia dokumentus programų sąmatoms patikslinti,
sutikrina mokėtinų ir gautinų sumų likučius,
pagal kompetenciją rengia gautinų ir mokėtinų sumų suderinimo aktus,
formuoja ir sutikrina pažymą dėl finansavimo sumų, informaciją apie sukauptas grąžintinas finansavimo sumas,
formuoja ir sutikrina pinigų srautų ataskaitas,
formuoja esant būtinybei buhalterines pažymas jam priskirtos srities ūkinėms operacijoms koreguoti,
sutikrina bandomąjį balansą;
kontroliuoja ir apskaito ateinančių laikotarpių sąnaudas ir suveda jų operacijas į sistemą;
vadovaujantis inventorizavimo aprašais, inventorizuotų turto, mokėtinų ir gautinų sumų ir kt. likučius sutikrina su buhalterinės apskaitos duomenimis;
pagal kompetenciją renka informaciją apie tarpusavio operacijų derinimą su viešojo sektoriaus subjektais ir teikia jį Skyriaus vedėjui,
pagal kompetenciją renka teikia informaciją dėl finansinių ataskaitų rinkinio sudarymo ir pateikimo į VSAKIS;
vykdo einamąją finansų kontrolę;
kaupia, sistemina, analizuoja ir rengia įvairią informaciją pagal apskaitos duomenis;
pagal kompetenciją rengia ir teikia teisingas ir reikalingas ataskaitas ir kitą informaciją institucijoms nurodytais terminais;
pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus ir dalyvauja rengiant taisykles, tvarkas, aprašus ir kitus dokumentus, susijusius su apskaitos politikos pasirinkimu, darbo kokybės gerinimu;
teikia informaciją, reikalingą Savivaldybės strateginiams plėtros ir veiklos planams sudaryti, įgyvendinti;
pagal reikalavimus tvarko rengiamus dokumentus, registruoja juos dokumentų valdymo sistemoje ir nustatyta tvarka perduoda į Administracijos ar Seniūnijos archyvą;
nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus finansų valdymo ir apskaitos klausimais, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta informacija pagal kompetenciją;
dalyvauja Administracijos direktoriaus ir Seniūno įsakymu sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuoti uždaviniai;
vykdo Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais pavestas funkcijas bei kitus Administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai;
tvirtina jam priskirtos srities dokumentų kopijas;
vykdydamas buhalterio pareigas ir kitus pavedimus gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų;
Skyriaus buhalterio, kuris tvarko Ventos ir Papilės seniūnijų apskaitą, nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu) atlieka jam priskirtas funkcijas.