SPECIALŪS REIKALAVIMAI BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS VEDĖJO PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus
turėti:
aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų srities ekonomikos krypties išsilavinimą;
ne mažesnį kaip 4 metų buhalterinio darbo stažą viešajame sektoriuje ir finansinės atskaitomybės organizavimo patirtį;
būti susipažinęs ir vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Valstybės tarnybos, Biudžeto sandaros, Buhalterinės apskaitos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitos darbą, Savivaldybės institucijų teisės aktais, Administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais, Skyriaus vedėjo pareigybės aprašymu;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo tvarką, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
mokėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo ir Skyriaus veiklą, valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS VEDĖJO PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
Skyriaus vedėjo pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus, pagal savo kompetenciją, kontroliuoja jų įgyvendinimą, kad būtų užtikrintas Savivaldybei pavestų funkcijų vykdymas;
planuoja ir organizuoja Skyriaus veiklą, sprendžia Skyriaus kompetencijai priklausančius klausimus, kontroliuoja, kaip vykdomos Skyriui priskirtos funkcijos;
rengia Skyriaus veiklos planus ir ataskaitas, Skyriaus veiklos nuostatų, darbuotojų pareiginių nuostatų, Skyriaus vedėjo ir valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų projektus, jų pakeitimus ir papildymus ir teikia juos Savivaldybės administracijos direktoriui;
teisės aktų nustatyta tvarka vertina Skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinę veiklą;
teikia pasiūlymus dėl Skyriaus darbuotojų darbo sąlygų, jų skatinimo, kvalifikacijos kėlimo;
teikia pasiūlymus ir patarimus buhalterinės apskaitos politikos klausimais;
derina pateiktus dokumentų projektus bei nagrinėja klausimus ir teikia pasiūlymus Administracijos direktoriui apskaitos organizavimo ir buhalterinio darbo gerinimo klausimais, inicijuoja įvairių su apskaita ir kontrole susijusių klausimų sprendimą;
rengia Savivaldybės valdymo ir pagrindinių funkcijų vykdymo programą;
kontroliuoja ir analizuoja programų sąmatų vykdymą;
tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą, viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus, kitus su buhalterinės apskaitos tvarkymu susijusius teisės aktus:
sudaro Savivaldybės administracijos registrą „Didžioji knyga“;
sudaro Savivaldybės administracijos finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir juos pateikia Finansų ir biudžeto valdymo skyriui;
suveda duomenis į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS);
registro „Didžioji knyga“ duomenis sutikrina su Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinės sistemos (VSAKIS) duomenų derinimo bloke pateiktais duomenis;
teikia buhalterinės apskaitos informaciją ir rengia ataskaitas, apskaitos dokumentus ir registrus pagal pareikalavimą Administracijos direktoriui, auditoriams, mokesčių administratoriams, Finansų ir biudžeto valdymo skyriui, įstatymų nustatyta tvarka kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms;
vykdo finansines operacijas;
organizuoja ir vykdo išankstinę finansų kontrolę:
nustato, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant patvirtintų sąmatų ir atitinka patvirtintus asignavimus, ar ūkinės operacijos dokumentai yra tinkamai parengti ir ar ūkinė operacija yra teisėta;
tvirtina, kad ūkinė operacija yra teisėta, dokumentai susiję su ūkinės operacijos atlikimu yra tinkamai parengti ir, kad jai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų;
grąžina ūkinės operacijos dokumentus juos rengusiam ar pateikusiam valstybės tarnautojui arba darbuotojui, jeigu išankstinės kontrolės metu nustatoma, kad ūkinė operacija yra neteisėta arba kad jai atlikti nepakanka patvirtintų asignavimų, kad ūkinę operaciją pagrindžiantys dokumentai yra netinkamai parengti. Nustačius šiuos faktus, atsisako pasirašyti ūkinės operacijos dokumentus ir nurodydama atsisakymo priežastis, apie tai raštu turi pranešti Administracijos direktoriui;
vizuoja, derina arba pasirašo apskaitos dokumentus, sutartis, sąskaitas faktūras, pažymas, ataskaitas ir kitus dokumentus.
užtikrina, kad būtų:
laiku ir tinkamai užregistruotos visos buhalterinės apskaitos operacijos ir ūkiniai įvykiai, susiję su turtu, Savivaldybės administracijos mokėtinomis ir gautinomis sumomis, finansavimo sumomis ir pajamomis bei sąnaudomis;
teisingai apskaičiuoti ir laiku pervesti mokesčiai ir įmokos į valstybės biudžetą, valstybinio socialinio draudimo fondą ir kt.;
kontroliuoja:
ar laiku ir visiškai padengiamos mokėtinos sumos kreditoriams, ar išieškomos gautinos sumos iš Savivaldybės administracijos skolininkų;
ar teisingai ir laiku išrašomi apskaitos dokumentai, ar juose nurodomi duomenys tikslūs;
ar patvirtintas asmenų, turinčių teisę Savivaldybės administracijos vardu pasirašyti dokumentus, sąrašas bei jų parašų pavyzdžiai;
inicijuoja pasitarimus asignavimų bei turto valdymo ir apskaitos klausimais;
nurodo Savivaldybės administracijos darbuotojams dokumentų, reikalingų buhalterinei apskaitai tvarkyti, įforminimo ir pateikimo reikalavimus, kuriuos privalo vykdyti visi Savivaldybės administracijos darbuotojai;
reikalauja iš atsakingų Savivaldybės administracijos darbuotojų raštiškų ir žodinių paaiškinimų, dokumentų, reikalingų ūkinių operacijų teisėtumui pagrįsti ir išankstinei kontrolei atlikti, kopijų, tikrina visus dokumentus, susijusius su prisiimamais įsipareigojimais ir atliekamais mokėjimais;
siekiant įgyvendinti Savivaldybės strateginius tikslus, teikia informaciją, dalyvauja rengiant Savivaldybės strateginius plėtros ir veiklos planus;
pagal kompetenciją atstovauja Savivaldybės administracijai valstybės ir Savivaldybės institucijose ir įstaigose;
nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus pagal kompetenciją, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta reikalinga informacija;
užtikrina, kad Skyriuje rengiami dokumentai iki jų atidavimo saugoti į Savivaldybės administracijos archyvą būtų registruojami dokumentų valdymo sistemoje, tvarkoma jų apskaita, užtikrintas saugumas teisės aktų nustatyta tvarka;
dalyvauja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuoti uždaviniai;
vykdo Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais pavestas funkcijas bei kitus Administracijos direktoriaus nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai;
vykdydamas Skyriaus vedėjo pareigas ir kitus pavedimus gali vykti automobiliu po Savivaldybės teritoriją ir už jo ribų.