Janina Kenstavičienė

Vyriausiasis specialistas

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI TEISĖS IR PERSONALO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIAM  VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

  • Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
    • turėti aukštąjį universitetinį teisinį arba pedagoginį išsilavinimą;
    • turėti ne mažesnę kaip trejų metų profesinio darbo patirtį;
    • gerai išmanyti ir mokėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, civilinius teisinius santykius, asmenų duomenų teisinę apsaugą;
    • mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas bei sprendimus;
    • mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;
    • sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti raštvedybos ir teisės aktų rengimo taisykles;
    • mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis.

TEISĖS IR PERSONALO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

  • Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas atlieka šias funkcijas:
    • pagal kompetenciją rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus, kontroliuoja jų įgyvendinimą;
    • užtikrina teisėtą civilinės būklės aktų registravimą rajone;
    • registruoja įvaikinimą pagal teismo sprendimą įvaikinti: papildyti, pakeisti civilinės būklės įrašą, kuriuo pakeičiami duomenys apie vaiką ir jo tėvus;
    • teismo sprendimu panaikinus įvaikinimą, pakeičia civilinės būklės įrašą;
    • vaiko tėvų pageidavimu organizuoja iškilmingą gimimo registravimą, praveda vardynų ceremonijas;
    • priima prašymus santuokai sudaryti, pateikus įstatymo numatytus dokumentus; paskiria santuokos registravimo laiką; viešai skelbia prašymo įregistruoti santuoką padavimo faktą; gavus pranešimą, kad santuokai sudaryti yra įstatyme numatytų kliūčių, atideda santuokos registravimo laiką; norinčių susituokti prašymu ir esant svarbioms priežastims sutrumpina santuokos registravimo terminą;
    • susituokiančiuosius supažindina su santuokos sąlygomis ir santuokos registravimo tvarka, išaiškina jų, kaip būsimų sutuoktinių ir tėvų, teises ir pareigas, įspėja dėl atsakomybės už kliūčių santuokai sudaryti nuslėpimą;
    • registruoja santuoką, sudaro santuokos įrašą;
    • santuoką registruoja iškilmingai, kai to pageidauja susituokiantieji;
    • įtraukia į apskaitą bažnyčioje ir užsienio valstybėje sudarytas santuokas, pateikus įstatyme numatytus dokumentus, sudaro santuokos įrašą;
    • veda jubiliejinių santuokų ceremonijas;
    • išduoda Lietuvos Respublikos piliečiams ir Lietuvoje nuolat gyvenantiems asmenims be pilietybės pažymas apie jų šeiminę padėtį santuokai registruoti užsienio valstybėje;
    • registruoja santuokos nutraukimą pagal teismo sprendimą: sudaro ištuokos įrašą;
    • įtraukia į apskaitą užsienio valstybių institucijose įregistruotą Lietuvos Respublikos piliečių santuokos nutraukimą, pateikus užsienio valstybės teismo sprendimą;
    • rengia medžiagą ir rašo išvadas dėl asmens vardo, pavardės pakeitimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro patvirtintomis Asmens vardo, pavardės pakeitimo taisyklėmis;
    • Teisingumo ministerijos leidimu keičia vardą, pavardę;
    • rengia medžiagą ir rašo išvadas, susijusias su civilinės būklės įrašų papildymu, ištaisymu, pakeitimu, dingusių  įrašų atkūrimu;
    • anuliuoja civilinės būklės įrašus, remiantis teismo sprendimu arba atsiradus pirminiam jo variantui;
    • registruoja asmens gimimą: sudaro gimimo įrašą, išduoda gimimo įrašą liudijantį išrašą, įtraukia į apskaitą užsienio valstybės institucijoje  įregistruoto vaiko gimimą;
    • registruoja tėvystės (motinystės) pripažinimą, sudaro gimimo įrašą, kai gimimas dar nebuvo įregistruotas, sudaro civilinės būklės akto įrašo papildymo, pakeitimo įrašą, kai gimimas jau buvo įregistruotas;
    • registruoja tėvystės (motinystės) nustatymą, remdamasis teismo sprendimu nustatyti tėvystę (motinystę), sudaro civilinės būklės papildymo, pakeitimo įrašą;
    • registruoja asmens mirtį savo iniciatyva, remdamasis asmens sveikatos priežiūros įstaigos sudarytu elektroniniu medicininiu mirties liudijimu, įsiteisėjusiu teismo sprendimu dėl asmens pripažinimo mirusiu;
    • įtraukia į apskaitą užsienio valstybėje mirusio Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio, turinčio gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, mirtį, remdamasi suinteresuoto asmens prašymu ir mirties įregistravimą užsienio valstybėje patvirtinančiu dokumentu;
    • Teisės ir personalo skyriaus vedėjo pavedimu atstovauja Skyriui valstybinėse ir visuomeninėse organizacijose, kai nagrinėjami civilinės būklės įrašų registravimo klausimai; taip pat atstovauja teismuose ir teikia išvadas tėvystės (motinystės) nustatymo ar nuginčijimo, civilinės būklės įrašų atkūrimo, papildymo, ištaisymo, juridinio fakto nustatymo bylose; remiantis teismo sprendimais registruoja pakeitimus civilinės būklės įrašuose;
    • užtikrina, kad visi gimimai ir mirtys būtų laiku įregistruoti;
    • taiso klaidas pagal Registrų centro klaidų protokolus;
    • teikia žinias apie įrašytus civilinės būklės įrašus Teisingumo ministerijai;
    • rengia ataskaitas ir kitą informacinę medžiagą apie civilinės metrikacijos darbą, kas mėnesį atnaujina ir papildo ją Akmenės rajono savivaldybės interneto svetainėje;
    • priima interesantus, konsultuoja gyventojus šeimos teisės klausimais;
    • pagal savo kompetenciją vykdo kitas teisės aktų numatytas funkcijas;
    • užtikrina tinkamą dokumentų civilinės metrikacijos klausimais apskaitą ir tvarkymą, dokumentų ir antspaudų saugojimą;
    • vykdo kitus Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Skyriaus vedėjo pavedimus civilinės metrikacijos klausimais.