SPECIALIEJI REIKALAVIMAI TEISĖS IR PERSONALO SKYRIAUS VYRESNIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;
būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais, valstybės tarnybą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso šeimos teisės normomis, Civilinės būklės aktų įrašų registravimo įstatymu ir taisyklėmis, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, Registrų centro teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės būklės aktų registravimą;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo tvarką, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.
TEISĖS IR PERSONALO SKYRIAUS VYRESNIOJO SPECIALISTO PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
Skyriaus vyresniojo specialisto pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymų projektus pagal savo kompetenciją, kontroliuoja jų įgyvendinimą, kad būtų užtikrintas Savivaldybei pavestų funkcijų vykdymas;
tvarko Skyriaus archyvinį fondą civilinės metrikacijos srityje Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos nustatyta tvarka, laiku parengia civilinės būklės aktų įrašus ir kitus dokumentus ilgalaikiam ir trumpalaikiam saugojimui, rūpinasi civilinės būklės aktų įrašu įrišimu ir tinkamu bylų įforminimu, įrašo bylas į apyrašus, kartą per metus atrenka ir naikina bylas, kurių saugojimo terminas pasibaigęs, ir sudaro naikinti atrinktų bylų (dokumentų) aktą;
pagal skyriaus kompetenciją civilinės metrikacijos srityje kasmet teikia informaciją Savivaldybės administracijos dokumentacijos plano sudarymui ir tikslinimui;
tvarko korespondenciją civilinės metrikacijos srityje pagal galiojančią dokumentų valdymo tvarką ir taisykles;
teisės aktų nustatyta tvarka registruoja civilinės būklės aktų įrašus Civilinės būklės aktų įrašų registre, iki nustatytų terminų saugo civilinės būklės aktų įrašų originalus, jų elektroninę versiją tiesioginės kreipties būdu siunčia Registrų centrui;
registruoja asmens gimimą: sudaro gimimo įrašą, išduoda gimimo įrašą liudijantį išrašą, įtraukia į apskaitą užsienio valstybės institucijoje įregistruoto vaiko gimimą;
registruoja tėvystės (motinystės) pripažinimą, sudaro gimimo įrašą, kai gimimas dar nebuvo įregistruotas, sudaro civilinės būklės akto įrašo papildymo, pakeitimo įrašą, kai gimimas jau buvo įregistruotas;
registruoja tėvystės (motinystės) nustatymą, remdamasis teismo sprendimu nustatyti tėvystę (motinystę), sudaro civilinės būklės papildymo, pakeitimo įrašą;
papildo, pakeičia ir ištaiso civilinės būklės aktų įrašus, jeigu tai pakankamai pagrįsta ir tarp suinteresuotų asmenų nėra ginčo arba šiuo klausimu priimtas teismo sprendimas, išreikalauja pildytinų, keičiamų ir taisomų civilinės būklės aktų įrašų nuorašus iš kitų civilinės metrikacijos įstaigų ar archyvų, jei civilinės būklės akto įrašas prarastas, jį papildo, pakeičia ar ištaiso tik atkūrus įrašą, pildant, keičiant ar taisant civilinės būklės akto įrašą sudaro bylą, surašo išvadą, kurią tvirtinti teikia Skyriaus vedėjui;
atkuria ir anuliuoja civilinės būklės aktų įrašus, sudaro bylas, surašo ir teikia tvirtinti Skyriaus vedėjui išvadas dėl civilinės būklės aktų įrašų atkūrimo arba anuliavimo, civilinės būklės akto įrašo anuliavimo išvadą siunčia Registrų centrui, archyvui, kuriame saugomas civilinės būklės akto įrašo originalas;
išduoda civilinės būklės aktų įrašų kopijas, nuorašus, išrašus, pažymas;
tvarko bažnyčios (konfesijų) nustatyta tvarka sudarytų santuokų įtraukimą į apskaitą, du kartus per metus Telšių kurijai pateikia sąrašą santuokų, kurios buvo sudarytos Akmenės rajone esančiose RK bažnyčiose, įtraukia į apskaitą užsienio valstybėje sudarytas santuokas;
dalyvauja organizuojant ir atliekant santuokų ir jubiliejinių santuokų ceremonijas;
registruoja santuokos nutraukimą savo iniciatyva, remdamasis teismo sprendimu nutraukti santuoką, sudaro santuokos nutraukimo įrašą;
bendradarbiauja su Registrų centru, policija, kitomis valstybės, Savivaldybės institucijomis ir įstaigomis pagal savo kompetenciją;
atsako už civilinės būklės aktų tikslumą ir teisėtumą, Registrų centro gyventojų registro duomenų bazės duomenų slaptumą, Gyventojų registro įstatymo, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka;
registruoja asmens mirtį savo iniciatyva, remdamasi asmens sveikatos priežiūros įstaigos sudarytu elektroniniu medicininiu mirties liudijimu, įsiteisėjusiu teismo sprendimu dėl asmens pripažinimo mirusiu;
įtraukia į apskaitą užsienio valstybėje mirusio Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio, turinčio gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, mirtį, remdamasi suinteresuoto asmens prašymu ir mirties įregistravimą užsienio valstybėje patvirtinančiu dokumentu;
rengia pažymas, patvirtinančias kliūčių sudaryti santuoką užsienio valstybėje, nebuvimą;
rengia medžiagą ir rašo išvadas dėl asmens vardo ir pavardės pakeitimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro patvirtintomis Asmens vardo ir pavardės keitimo taisyklėmis;
dalyvauja rengiant Skyriaus veiklos ataskaitą, pagal kompetenciją teikia duomenis, reikalingus Savivaldybės strateginiams plėtros ir veiklos planams, sudaryti;
pagal Skyriaus kompetenciją civilinės metrikacijos srityje rengia ir teikia ataskaitas ir kitą informaciją kitoms organizacijoms;;
laikosi konfidencialumo principo dirbant su Skyriaus dokumentais civilinės metrikacijos srityje ir besikreipiančiais asmenimis;
pagal reikalavimus tvarko rengiamus Skyriaus dokumentus civilinės metrikacijos srityje, registruoja juos dokumentų valdymo sistemoje ir nustatyta tvarka perduoda į Savivaldybės administracijos archyvą;
pagal kompetenciją nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta informacija pagal kompetenciją;
dalyvauja Administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo įsakymais sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuluoti uždaviniai;
gali vykdyti kitus Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus;
pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai;
vykdydamas Skyriaus vyresniojo specialisto pareigas gali vykti automobiliu rajono teritorijoje ir už jos ribų;
Skyriaus vyriausiojo specialisto, kuris vykdo funkcijas specialioje – civilinės būklės aktų registravimo – veiklos srityje, nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu) atlieka jam priskirtas funkcijas