SPECIALŪS REIKALAVIMAI BENDROJO SKYRIAUS ARCHYVARO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
Archyvaras, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turi turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą, įgytą iki 2009 metų, arba specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų, darbo archyve patirties;
būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų tvarkymą, apskaitą ir saugojimą, asmenų aptarnavimą, taip pat Savivaldybės tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus įsakymais, Administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais, archyvaro pareigybės aprašymu;
išmanyti dokumentų bylų priėmimą, paruošimą saugojimui ir naudojimui, jų įforminimo pastoviam ir laikinam saugojimui tvarką, dokumentų nurašymo ir sunaikinimo tvarką; Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, kitų teisės aktų rengimo tvarką;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
žinoti įstaigos struktūrą, darbo organizavimo pagrindus;
mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
mokėti savarankiškai organizuoti, planuoti savo darbo veiklą;
BENDROJO SKYRIAUS ARCHYVARO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJO
Šias pareigas einantis archyvaras vykdo šias funkcijas:
Priimtus likviduotų rajono įmonių, įstaigų ir organizacijų laikino saugojimo archyvinius dokumentus pagal nustatytą tvarką šifruoja, aprašo, sistematizuoja bylas pagal fondus, atlieka dokumentų vertinimą ir atranką, rengia dokumentus dėl tolesnio jų saugojimo ar naikinimo.
Pagal gautus fizinių ir juridinių prašymus Savivaldybės archyve turimų dokumentų pagrindu teisės aktų nustatyta tvarka renka duomenis ir išduoda archyvines pažymas, dokumentų kopijas, išrašus, rengia atsakymus į užklausimus ir veda jų apskaitą.
Tvarko Savivaldybės administracijos archyve švietimo ir kultūros įstaigų, panaikintų valdymo srities padalinių perduotus ilgo ir nuolatinio saugojimo dokumentus: sudaro saugomų dokumentų detalų sąrašą, tvarko archyviniam saugojimui perduotų dokumentų apskaitą, organizuoja nurašymą, užtikrina jų saugojimą, tinkamą naudojimą; dokumentus pagal nustatytą tvarką šifruoja, sistematizuoja, aprašo.
Savivaldybės administracijos archyve (švietimo ir kultūros įstaigų) turimų dokumentų pagrindu renka duomenis ir išduoda fiziniams ir juridiniams asmenims archyvines pažymas, dokumentų kopijas, išrašus, rengia atsakymus į užklausimus ir veda jų apskaitą.
Rūpinasi Savivaldybės administracijos antspaudų (sugadintų, kurie nebeturi praktinės vertės ir pan.) sunaikinimu, tvarko jų apskaitą.
Bendradarbiauja su atitinkamomis valstybinėmis archyvų įstaigomis ir dalyvauja jų pasitarimuose archyvų raštvedybos gerinimo ir tobulinimo klausimais.
Dirba su Savivaldybės administracijoje įdiegta Dokumentų valdymo sistema – joje pagal kompetenciją registruoja visus siunčiamus raštus, pažymas, aktus, išduodamas kopijas, kitus rengiamus dokumentus.
Tvirtina Savivaldybės archyve saugomų dokumentų, Savivaldybėje parengtų arba jos gautų dokumentų kopijų ar išrašų tikrumą.
Pavaduoja Bendrojo skyriaus archyvarą, atsakingą už likviduotų rajono įmonių archyvinių dokumentų saugojimą, ir vyriausiąjį specialistą (archyvarą) jų nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu).
Vykdo kitus Savivaldybės administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai.