SPECIALŪS REIKALAVIMAI BENDROJO SKYRIAUS ARCHYVARO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
Archyvaras, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turi turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą, įgytą iki 2009 metų, arba specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų, darbo archyve patirties;
būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų tvarkymą, apskaitą ir saugojimą, asmenų aptarnavimą, taip pat Savivaldybės tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus įsakymais, Administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais, archyvaro pareigybės aprašymu;
išmanyti dokumentų bylų priėmimą, paruošimą saugojimui ir naudojimui, jų įforminimo pastoviam ir laikinam saugojimui tvarką, dokumentų nurašymo ir sunaikinimo tvarką; Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, kitų teisės aktų rengimo tvarką;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
žinoti įstaigos struktūrą, darbo organizavimo pagrindus;
mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
mokėti savarankiškai organizuoti, planuoti savo darbo veiklą;
BENDROJO SKYRIAUS ARCHYVARO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
Šias pareigas einantis archyvaras vykdo šias funkcijas:
Priima likviduotų rajono įmonių, įstaigų ir organizacijų dokumentus saugoti į Savivaldybės archyvą, užtikrina dokumentų laikymą, saugojimą ir naudojimą teisės aktų nustatyta tvarka.
Ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri saugomus likviduotų rajono įmonių, įstaigų ir organizacijų dokumentus ir esant poreikiui (susidėvėję, sunkiai įskaitomi ir pan.) juos atnaujina.
Priimtus dokumentus pagal nustatytą tvarką šifruoja, aprašo, sistematizuoja bylas pagal fondus, registruoja dokumentus Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje.
Pagal gautus fizinių ir juridinių prašymus Savivaldybės archyve turimų dokumentų pagrindu teisės aktų nustatyta tvarka renka duomenis ir išduoda archyvines pažymas, dokumentų kopijas, išrašus, rengia atsakymus į užklausimus ir veda jų apskaitą.
Dirba su Savivaldybės administracijoje įdiegta dokumentų valdymo sistema – joje registruoja visus siunčiamus raštus, pažymas, aktus, išduodamas kopijas, kitus rengiamus dokumentus pagal kompetenciją.
Dalyvauja atliekant dokumentų vertinimą ir atranką dėl tolesnio jų saugojimo ar naikinimo.
Ruošia bylų saugojimo, dokumentų tikrinimo ir atrinktų naikinti bylų aktus, kitus perdavimo į archyvą dokumentus.
Kontroliuoja archyvo patalpose mikroklimato sąlygų atitikimą higienos normoms, saugomų dokumentų būklę, esant būtinumui organizuoja jų atstatymą.
Tvirtina Savivaldybės archyve saugojamų dokumentų, Savivaldybėje parengtų arba jos gautų dokumentų kopijų ar išrašų, nuorašų tikrumą.
Vykdo kitus Savivaldybės administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai.
Vykdydamas archyvaro pareigas gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų.
Archyvaro nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu) jo funkcijas atlieka Skyriaus vyresnysis specialistas.